OPLICHTING: Factuur 2 keer betaald?

Print

Terug van weggeweest: u zou uw GSM factuur twee maal betaald hebben. U ontvangt hiervoor een SMS (in de Franse taal) die u hiervoor waarschuwt. Het enige wat je moet doen, is een link aanklikken, een formulier invullen en klaar is kees. De dag nadien word je opgebeld waarbij je persoonsgegevens worden overlopen, waarna je gevraagd wordt om je bank digipass erbij te halen, inclusief je bankkaart. Nadat je enkele codes hebt overgemaakt, blijkt enkele uren later dat een groot bedrag van je rekening gegaan is.

Negeer dit bericht! Indien je een factuur twee maal betaald zou hebben, controleer altijd eerst je eigen bankrekening. Merk je dat je geen dubbele overschrijving vindt, neem dan contact op met de klantendienst van je GSM provider. Belangrijk: zoek het nummer op de website van je provider, en niet op andere websites (deze telefoonnummers kunnen vervalst zijn) ! Of ga langs in een winkel van je provider en doe navraag.

Heb je toch je codes doorgegeven? Blokkeer onmiddellijk je bankrekening door Card-Stop te verwittigen (tel 070 344 344). Maak afschriften van je bankrekeninguittreksels waarop de frauduleuze afhalingen zichtbaar zijn. Ga met deze documenten en het SMS bericht naar het dichtsbijzijnde politiekantoor om aangifte te doen van deze oplichting.

Bent u niet ingegaan op deze SMS? Verwijder deze en waarschuw je familie, vrienden en kennissen!