#IKREDLEVENScampagne

Print

De #IKREDLEVENScampagne moet mensen aanzetten om goede gewoontes aan te nemen en vol te houden. De boodschap is duidelijk: doe de 'check - check - check', welke drie belangrijke regels omvatten:

  • Ik blijf thuis en was regelmatig mijn handen.
  • Ik hou met ouderen alleen digitaal of telefonisch contact.
  • Ik hou 1,5 meter afstand als ik echt buiten moet zijn.

Vlaamse mediapartners en influencers

De Vlaamse Overheid krijgt voor deze campagne de steun van alle Vlaamse mediapartners en zal de boodschap verspreiden via televisie, radio, magazines, kranten en online. 

Volgens Vlaams minister-president Jan Jambon is het geven van correcte informatie, in tijden van crisis, essentieel en daarin spelen de media een belangrijke rol. Iedereen kan vandaag levens redden en deze boodschap wil de Vlaamse overheid, in samenwerking met het crisiscentrum, tot bij elke Vlaming, jong en oud, krijgen. 

Bekende gezichten An Lemmens, Dieter Coppens en Elodie Ouédraogo zetten hun schouders onder de campagne en zijn ook samen te zien in de tv-spot. 

Steun voor mediabedrijven

Het doel van de campagne is niet alleen om mensen op te roepen tot verantwoord gedrag, maar ook als financieel duwtje in de rug voor de vele mediabedrijven die het moeilijk hebben als gevolg van wegvallende advertentie-inkomsten. Zij worden geconfronteerd met zieken en geannuleerde reclamecampagnes.
In deze crisis moeten we niet alleen lokaal kopen, maar ook lokaal adverteren.

#IKREDLEVENS

Tijdens de coronacrisis kan iedereen het verschil maken, blijf in uw kot en volg de richtlijnen strikt op. Samen kunnen we verdere verspreiding van het coronavirus tegen gaan en levens redden.