PHISHING: Argenta heeft nu eigen meldpunt

Print

Sinds deze week kunnen klanten bij Argenta, die slachtoffer zijn van phishing, 24/7 bij hun bank terecht om hiervan melding te maken. 

Hoe weet je of je slachtoffer bent van phishing?

  • Je bent ingegaan op een frauduleuze mail en hebt hierbij je digipas gebruikt;
  • Er is plots geld van je rekening verdwenen zonder dat je hiervoor bewust opdracht hebt gegeven;
  • Je hebt persoonlijke gegevens op een verdachte website ingevoerd of hebt deze doorgegeven via de telefoon;
  • Je smartphone is gestolen of verloren.

Als klant bij Argenta kan je contact opnemen met de kantoorhouder of op het nummer 03/285.53.33. Dit nummer is 24/7 bereikbaar. Je kan ook een e-mail sturen naar phishing@argenta.be

Iedereen die slachtoffer is van phishing kan best aangifte doen bij het lokale politiekantoor. Stuur de verdachte e-mail of sms door naar verdacht@safeonweb.be. Bel onmiddellijk card stop (070/344.344) om je kaart te laten blokkeren.